Dat schrijft Het Financiele Dagblad .
Bernd kwam op het idee omdat hij de eigenaar van een Porsche Centrum in het
Gelderse Heteren kende. Die verkocht zonnebrillen, maar Bernd vond dat hij
het beter kon. Hij bedacht een ‘conceptstore’ en verzorgt nu de inkoop,
marketing en service in de winkel. Ook de bijbehorende site neemt hij voor
z’n rekening. Dat alles in ruil voor een deel van de winst.
"In de winkel kunnen brillen worden gepast en afgesteld. Voor andere
modellen kan de klant via beelschermen in de winkel terecht op de site",
zegt Damme in het FD.
Maandag gaat de winkel open.
Zijn website Eye-wear.nl ziet er gelikt uit
en draait als een trein: "We verkopen merkzonnebrillen, sneeuwbrillen
en nu leesbrillen van Porsche Design. Die noemen we ‘reading tools’, dat
klinkt beter. Vorig jaar draaiden we een omzet van bijna € 200.000. Dit jaar
reken ik op minstens € 450.000."
Bernd heeft inmiddels twee medewerkers in dienst, onder wie zijn moeder. Die
zorgt voor de administratie.
Nu wil hij Duitsland, het moederland van Porsche veroveren. Gewoon startend
met een student en geholpen door een subsidie van € 11.500 van Economische
Zaken.
Zijn vader, een opticien, helpt op de achtergrond met een zachte lening.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl